Portugalija

Šeštadienis, kovo 18 d.

Pirmą dieną atvykome į didžiausią miestą Portugalijoje, Lisaboną. Nieko nelaukę iškart vykome į viešbutį. Ten turėjome puikią progą susipažinti su kitų tautybių mokytojais bei mokinais. Draugai iš Portugalijos mus pasitiko labai svetingai ir kiek pailsėję leidomės į turą pėsčiomis po Portugalijos sostinę. Drauge su projekto dalyviais apžiūrėjome naktinę Lisaboną bei keletą pagrindinių turistinių vietų.

Sekmadienis, kovo 19 d.

Pailsėję, kupini geros nuotaikos ir jėgų, ankstų sekmadienio rytą išvykome į Sintrą. Mėgaudamiesi šilta saule bei puikia kompanija vykome aplankyti vienos garsiausių pilių Portugalijoje. Nacionalinis Penos pilies parkas paliko didelį įspūdį savo unikaliu dizainu ir istorija. Kita dienos dalis Sintroje buvo leidžiama pilyje, netoli nuo Penos, kur gidė pasakojo šio miestelio legendas ir susikūrimo istoriją. Pilių turams pasibaigus, atėjo metas pasistiprinti, todėl su bičiuliais iš kitų šalių keliavome užkąsti vietinės picos. Pakeliui į viešbutį aplankėme nuostabų paplūdimį, kuriame vasaros metu renkasi banglentininkai bei jėgos aitvarų sporto aistruoliai. Atvykę į viešbutį surengėme susipažinimo vakarą, kuriame lietuviai, italai, lenkai,

graikai, vokiečiai, kroatai ir portugalai pažino vienas kitą dar artimiau

Pirmadienis, kovo 20 d.

Atsikėlę ryte, pajudėjome į „Cooperfrutas“ kompanijos filialą, kuriame obuoliai ir kriaušės yra apdorojami ir paruošiami prekybai. Aplankę gamyklą ir sužinoję kaip vyksta prekyba vaisiais  šioje šalyje, ėjome pietauti ir ruoštis kelionei pas mus apgyvendinančias šeimas. Vėlai vakare atvykę į Montermar-o-Novo miestelį buvome šiltai ir jaukiai priimti.

Antradienis , kovo 21 d.

Anksti iš ryto atvykome į mokyklą, kurioje mokyklos direktorė pristatė kelionės programą. Vieną valandą skyrėme “ledų pralaužimui” tarp vaikų ir mokytojų, kad sužinotume daugiau apie kiekvieną iš mūsų. Vėliau buvome suskirstyti į grupes ir keliavome po visą miestelį atlikdami įvairias užduotis lyg orientacinėse varžybose. Po to vykome susipažinti su miesto mere Hortensa Menino, kuri šiltai pasveikino mus atvykus. Vakare galėjome mėgautis laisvu

laiku, tad galėjome geriau pažinti miestelį bei šeimas, kuriose gyvenome.

Trečiadienis, kovo 22 d.

Papusryčiavę, susirinkome prie autobuso ir vykome į nedidelį, bet gražų miestelį pavadinimu Evora. Evoroje pasiskirstę į dvi komandas, atlikome skirtas užduotis bei apžiūrėjome miestelį. Taip pat teko dalyvauti mokslinio muziejaus pristatyme apie akmenis, kuriame pasakojo apie jų rūšis, vertę ir amžių. Laikas neprailgo, nes puikus oras ir smagi kompanija džiugino ir mokytojus, ir moksleivius. Vakarop grįžome  į Montemor-o-Novo.

Ketvirtadienis, kovo 23 d.

Išvykome į pažintinę kelionę po populiarias gamyklas Portugalijoje. Pirmoji buvo “Jurofrutas”- vaisių eksportu į kitas šalis užsiimanti kompanija. Daugiau sužinoję apie jų veiklą, keliavome į „Paladini“ - padažų fabriką, kuris paliko didelį įspūdį. Apdovanoti padažais turėjome galimybe pažvelgti kaip yra sukuriami nauji skoniai, sužinoti kaip gaminamas actas, įsigilinti į kompanijos politiką ir filosofiją. Po šios stulbinančios ekskursijos keliavome namo pabaigti ruošti projektų, kuriuos parengėme vizitų metu, pristatymams.

Penktadienis, kovo 24 d.

Pasiruošę, žvalūs bei susikaupę keliavome į mokyklą pristatinėti projektų apie obuolius. Išklausėme visų šalių projektus apie įdomiausius dalykus, susijusius su obuoliais. Taip pat dalyvavome pratybose, skirtose tobulinti anglų kalbos įgūdžius mokslinėmis temomis. Likusią dienos dalį leidome su jau tapusiais artimais draugais iš Vokietijos, Portugalijos, Graikijos, Italijos, Kroatijos ir Lenkijos. Vakare teko palikti šeimas bei bičiulius. Visi prižadėjome vieni kitiems, jog tai tikrai ne paskutinis susitikimas. Naktį autobusu išvykome į Lisabonos oro uostą ir net nepastebėję grįžome į  Lietuvą.

Saturday, 18th March

On our first day we arrived at the biggest city in Portugal, Lisbon and went straight to our hotel. There we had a great opportunity to meet foreign students and teachers. Our Portuguese friends welcomed us very warmly, so we got some rest and went on a tour around Lisbon on foot. Together with other project participants we got an opportunity to see Lisbon’s nightlife and visit some of the main attractions.

Sunday, 19th March

On early Sunday morning rested and full of energy we left for Sintra. While enjoying the sun and great company we went to visit one of the most famous castles in Portugal. National park of Pena castle impressed us greatly because of its unique design and history. The rest of the day in Sintra was spent in the castle near Pena, where a tour guide told us the town’s legends and the story of foundation. When the castle tours were completed, it was time to get our energy back, so together with our foreign friends we decided to taste local pizza. On our way to the hotel we visited a breathtaking beach where surfers spend most of their time in summer. Back at the hotel we had an evening meeting to get to know our Erasmus friends better.

Monday, 20th March

Right after breakfast we went to Cooperfrutas companie’s branch, where apples and pears are processed and prepared for marketing. After visiting the factory and finding out how trading of fruits is done in Portugal, everybody had lunch together and left to meet the hosting families in Montermar-o-Novo.

Tuesday, 21st March

Early in the morning we went to school where the program for the week was presented by the principal. One hour was dedicated to get to know foreign teachers and students better and to learn more about their traditions. Later we were split to international groups and had an orienteering competition. After that we had a meeting with the town’s mayor, Hortensa Menino. In the evening everybody had an opportunity to enjoy free time and get to know both the town and the hosting families better.

Wednesday, 22nd March

After an early breakfast at home we went to a small but very beautiful town called Evora. There we got split into two groups in order to complete a few tasks. We also had a chance to participate in a presentation about stones and learn more about their types, value and age. Time flied incredibly fast because of the great weather and a friendly company. In the

evening it was time to get back to Montemor-o-Novo.

Thursday, 23rd March

The team left the hotel for a cognitive trip around popular factories in Portugal. The first one was Jurofrutas which exports fruits from Portugal all around the continent. Next destination was Paladini - a company which manufactures and distributes sauces. This factory left a huge impression because it was really interesting to listen to workers and we got a lot of gifts. We had a chance to learn how sauces are produced and how each taste is invented. After this

exclusive tour we went back to Montemar-o-Novo to finish our projects for Friday.

Friday, 24th March

Rested and ready we went to school to present our projects about apples. We listened to presentations prepared by other countries and learnt interesting facts from scientific researches on apples. After that we participated in activities that were meant to improve our scientific English. After that we spent the day with our friends from Germany, Portugal, Italy, Greece, Croatia and Poland. Of course every amazing journey has to end with a goodbye. We promised each other that we will meet in the near future. We said goodbye to the hosting families and at night left for Lisbon airport. We were so amazed by the trip that we got to Lithuania in the blink of an eye.